-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36246 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

نامها و اوصاف قيامت كدام است ؟
. « يوم يَنظر المَراء ماقَدَّمَتْ يَداه ؛ روزي كه انسان به كارهاي از پيش فرستاده اش مي نگرد » ؛
{P - سوره نباء ، آيه 40 . P}
. « يَوم تُبْلي السرائِر ؛ روزي كه پرده ها كنار مي رود و اسرار فاش مي شود » ؛
{P - سوره طارق ، آيه 9 . P}
. « يوم يكون الناسُ كالفَراش المَبْعوث ؛ روزي كه مردم همانند پروانه هاي پراكنده مبهوتند » ؛
{P - سوره قارعه ، آيه 4 . P}
. « يَوم المَوعُود ؛ روزه موعد » ؛
{P - سوره بروج ، آيه 2 . P}
. « يَوم يَفِرُّ المرء مِن اَخيه و اُمّهِ وَاَبيه ؛ روزي كه انسان از برادر و مادر و پدرش مي گريزد »{P - سوره عبسن ، آيه 34 . P}
؛
. « يوم الفَصْل ؛ روز جدايي » ؛
{P - سوره مرسلات ، آيه 13 . P}
. « يَوم لايَنْطِقون ؛ روزي كه كس سخن نمي گويد » ؛
{P - سوره مرسلات ، آيه 35 . P}
. « يوم عَسير علي الكافرين غير يسير ؛ روز بسيار سخت و دردناك براي كافران نه آسان » ؛
{P - سوره مدثر ، آيه 9 . P}
. « يوم يَخيرجُونُ مِن الاَجداث سِراعاً ؛ روزي كه مردم از گور شتابان بيرون مي آيند » ؛
{P - سوره معارج ، آيه 43 . P}
. « يَومُ التغابُن ؛ روزي كه مردم در مي يابند كه در دنيا باخته اند » ؛
{P - سوره تغابن ، آيه 9 . P}
. « يَوم لاتملك نفسٌ لنفْس شَيئاً ؛ روزي كه هيچ كس مالك چيزي نيست » ؛
{P - سوره انفطار ، آيه 19 . P}
. « يوم لايُخْزي اللَّهُ النَّبي والذين آمنوا معه ؛ روزي كه خداوند پيامبر و مؤمنان را خوار نمي كند » ؛
{P - سوره تحريم ، آيه 8 . P}
. « يَوم الجَمع ؛ روزي كه مردمان گرد مي آيند » ؛
{P - سوره تغابن ، آيه 9 . P}
. « يَوم تَري المؤمنين و المؤمنات يَسمي نورهم بين اَيْديهم ؛ روزي كه زنان و مردان با ايمان براي اعمال شايسته شان با نور خويش كه در پيش آنان است ، حركت مي كنند »{P - سوره حديد ، آيه 12 . P}
؛
. « يوم معلوم ؛ روزي كه قطعي و حتمي است » ؛
{P - سوره واقعه ، آيه 50 . P}
. « يَوم يُدَعّون اِلي نارِجَهنّم دَعّا ؛ روزي كه تكذيب كنندگان معاد با شدّت و عنف به دوزخ پرتاب مي شوند » ؛
{P - سوره طور ، آيه 13 . P}
. « يَوم الخروج ؛ روزي كه از گورها بيرون مي آيند قبر » ؛
{P - سوره ق ، آيه 42 . P}
. « يَوم يسمعون الصحية ؛ روزي كه فرياد رستاخيز را مي شنوند » ؛
{P - سوره ق ، آيه 20 . P}
. « يَوم الخلود ؛ روز جاودانگي » ؛
{P - سوره ق ، آيه 34 . P}
. « يَوم الوعيد ؛ روز تهديد » ؛
{P - سوره ق ، آيه 20 . P}
. « يوم عظيم ؛ روز بسيار بزرگ » ؛
{P - سوره احقاف ، آيه 21 . P}
. « يوم اليم ؛ روز بسيار دردناك » ؛
{P - سوره زخرف ، آيه 65 . P}
. « يوم التَنّارِ ؛ روزي كه مردم يكديگر را مي خوانند » ؛
{P - سوره غافر ، آيه 32 . P}
. « يوم الحساب ؛ روزي كه به حسابها مي رسند » ؛
{P - سوره غافر ، آيه 27 . P}
. « يَوم التَّلاق ؛ روز ملاقات » ؛
{P - سوره غافر ، آيه 15 . P}
. « يَوم الافة ؛ روزي كه نزديك است » ؛
{P - سوره غافر ، آيه 18 . P}
. « يَوم الحَسَرة ؛ روزي كه حسرت ها دارد » ؛
{P - سوره مريم ، آيه 39 . P}
. « يوم يَقوم الاشهاد ؛ روزي كه گواهان براي گواهي بر مي خيزند » ؛
{P - سوره غافر ، آيه 51 . P}
. « يوم لابيع فيه و لاخُلَّه ؛ روزي كه داد و ستدها و روابط سودي ندارد » ؛
{P - سوره بقره ، آيه 254 . P}
. « يَوْمَ تبيضُّ وجوه و تَسودّ وجوه ؛ روزي كه چهره هايي سپيد و چهره هايي سياه گردد »{P - سوره آل عمران ، آيه 106 . P}
؛
آنچه گذشت ، دسته اي از نامهاي قيامت است كه با كلمه « يوم » آغاز مي شود .
{P - براي آگاهي بيشتر بنگريد به : كاشاني ، محسن ، المحجةالبيضاء ، ج 8 ، ص 331 . P}

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.